Dags för höstens första webbworkshop!

Nu när det lättas på restriktioner är det säkert många av er föreningar som planerar aktiviteter och då är det ju bra att få ut information om det. Ett sätt är att lägga in aktiviteter i Storforsföreningarnas evenemangskalender.
Vi erbjuder därför alla anslutna föreningar att delta i höstens första webbworkshop. Det blir jag, Kristina Elmström, samt Daniel Sanell från Möckelnföreningarna som håller i utbildningen.
Torsdag 23 september kl 18.00 – 19.30 ses vi i Kulturhuset, Lokal Valsaren på övervåningen.
Ta med egen dator om du har en bärbar. Ipad kan fungera, men telefon blir för smått.
Vi kan ha någon enstaka dator att låna ut.
Vi kommer att gå igenom evenemangsmodulen så att alla blir bekväma med att lägga in föreningens aktiviteter och evenemang. Därefter går vi i mån av tid över till att jobba med hemsidor för de föreningar som har en sådan under Storforsföreningarna.
Meddela mig om du kommer och skriv gärna ner om det är något särskilt du behöver hjälp med utöver evenemangskalendern. Det kan t.ex. vara bilder, kontaktformulär, fler undersidor, sidfot m.m.