Välkommen till Storforsföreningarnas

Datum: onsdag 25/11 2020

Tid: Klockan 18:00 startar mötet

Hej!

Det är pandemi och vi behöver helt enkelt anpassa oss till rådande omständigheter. Vi hade givetvis helst träffat dig under ett fysiskt möte, bjudit på fika och haft ett trevligt årsmöte. Nu får vi göra så gott vi kan och ses via skärm istället.

Anmäl ert deltagande till
varmlandsbergslag@outlook.com
så får ni länken till den e-postadress ni angivit!

Inför mötet:

• Länk till det digitala mötet kommer dagen innan till den e-postadress ni angett i anmälan
  • Logga in 17:30 för att säkerställa tekniken
  • Ha ljudet avstängt den tid du inte önskar ordet
  • Om bild/ljud är av dålig kvalitet, stäng även av din kamera (det sparar bandbredd)
  • Tyvärr kan vi inte bjuda på fika så duka gärna upp med en egen kopp och något tilltugg hemma.

Om du ansluter via en dator:

Klicka på länken till mötet.

Välj sedan alternativet ”Fortsätt i den här webbläsaren”.

Ange ditt namn som ska visas i mötet.

Klicka på ”Anslut nu” för att komma in på, du blir sedan insläppt av organisatören.

Om du ansluter via en smartphone:

Ladda först ner Teamsappen

Klicka sen på länken till mötet.

Ange ditt namn som ska visas på mötet

Anslut som gäst.

Du blir insläppt av organisatören.

Har du problem, ring 070 380 02 12 så får du hjälp av Daniel Sanell.

Omvänd acklamation

Under mötet kommer vi som brukligt är ta flera olika beslut vilket vanligtvis sker genom att årsmötet svarar ”ja” på plats. Digitalt möte skapar en del annorlunda förutsättningar och därför kommer vi tillämpa omvänd acklamation vid röstning. Det innebär att om ingen är emot förslaget som läses av mötesordföranden godtas förslaget. Det finns givetvis möjlighet att motsäga sig förslaget.

Varmt välkomna till vårt första digitala årsmöte – tillsammans fixar vi det på bästa sätt!

Med vänliga hälsningar Storforsföreningarnas interimstyrelse