Nykroppa-Storfors fiskevårdsförening arrenderar ca 50 sjöar och tjärnar i sydöstra Värmland i Storfors och Filipstads kommun.

Vi är ca 500 medlemmar i föreningen.

Västra Skärjen Värmlands län/Filipstad Kommun.

Västra Skärjen är en av sjöarna som vi arrenderar och där vi även bedriver put & take fiske av regnbåge. Årligen sätts det ut ca 2000 kg regnbåge av hög kvalité, vikt mellan 0,8 – 5,5 kg. Föreningen bedriver inte vinstgivande verksamhet i Västra Skärjen, utan målet är att sätta ut fisk för alla intäkter som fiskekorten ger.

Sjön Västra Skärjen är en ”put&take” sjö på ca 70 ha belägen mellan Nykroppa och Gammelkroppa i Östra Värmland, ca 1 mil sydost om Filipstad.

Vid Västra Skärjen finns vindskydd, handikappanpassad brygga, toaletter och ett flertal grillplatser med rastbord.

Det finns även 4 st roddbåtar för uthyrning kostnad 100kr dag och dessa administreras av Prästbäcksrasta i Nykroppa: tel 0590-41388 och iFiske  www.ifiske.se